Om du är kund hos oss och behöver hjälp, eller undrar något om din tjänst kan du börja här.
Kontrollera först att alla anslutna apparater har strömförsörjning och att alla övriga nätverkskablar är riktigt anslutna. Lirka gärna försiktigt på anslutningskontakterna, men använd inget våld.
Testa ditt interna nätverk genom att pinga "default gateway". Om du får resultat: "begäran gjorde time out" -då finns problemet i ditt interna nätverk.
Testa hela vägen ut på internet genom att "pinga" 192.36.125.18 som är en server hos SUNET, som har en av Sveriges snabbaste internetuppkopplingar.
Använd följande inställningar om du använder dig av tjänsten Bearpanel2:
Portar:
POP: 995
IMAP. 993
Egen mailserver med tjänsten Smart Host:
Övriga mailleverantörer:
Kontrollera först att din internetuppkoppling fungerar enligt ovan.
Skicka e-post till: echo@swip.net -om du får svar fungerar din e-post både ut och in.
Om din e-post ligger hos BearCom, pinga då vår mailserver 80.252.223.175 eller bearpanel2.bearnet.nu Om detta misslyckas, kontakta då vår supportavdelning.
Om din e-post ligger hos annan mail leverantör och ovanstående tester fungerar bra, ligger troligen problemet hos dom. Kontakta då din e-postoperatörs supportavdelning.
Kontrollera först din internetuppkoppling enligt ovan.
Kontrollera vilka DNS-servrar du använder och pinga dessa. Du bör alltid ha två olika DNS-servrar konfigurerade på din dator. Testa att använda BearComs DNS-servrar:
ns.bearcom.se, 80.252.223.130 eller ns2.bearcom.se 80.252.223.131